Case in het kort
Bedden Arena, een nieuwe speler in de concurrerende beddenmarkt, richtte zich op het laag- tot middensegment met een focus op boxsprings, kinderbedden en slaaptextiel. Het bedrijf stond voor de uitdaging om zich te onderscheiden in een verzadigde markt door prijsdifferentiatie en een sterke merkidentiteit. Om deze doelen te bereiken, ontwikkelde Bedden Arena een complete huisstijl en een geïntegreerde webshop, waarbij automatisering van voorraadinformatie en SEO-optimalisatie van productbeschrijvingen centraal stonden.
De strategie omvatte de ontwikkeling van merkidentiteit, ontwerp van marketingmateriaal, en bouw van een op WooCommerce gebaseerde website met aangepaste scripts voor efficiënte operationele integratie. Een sterke focus op social media advertising en A/B-testen leverde een indrukwekkende ROAS van 411% op. Deze inspanningen resulteerden in een snelle marktpenetratie en een succesvolle fusie en overname, waarmee Bedden Arena zijn positie in de markt stevig verankerde.
Klant: | Bedden Arena |
Branche: | B2C - E-commerce |
Datum: | 08-2022 |
Achtergrond klant
Bedden Arena was een nieuwe speler die zich richtte op het laag- tot middensegment. Het bedrijf specialiseerde zich in de verkoop van boxsprings, kinderbedden en slaaptextiel.
Strategieën zijn leuk, successen nog leuker.
Doordachte strategieën zijn een goed begin, maar pas wanneer ze resulteren in online successen, wordt het echt interessant. Als partner in de ontwikkeling van (online) strategieën optimaliseren wij jullie marketinginspanningen over de hele linie.