Case in het kort
Bij Piralco zagen we al vroeg het potentieel van geautomatiseerde contentgeneratie, nog voordat grootschalige taalmodellen (LLM's) wijdverspreid werden. Ons project begon met de ambitie om efficiënt en effectief waardevolle content te genereren die kon aansluiten bij grote affiliate netwerken zoals bol.com. Aanvankelijk gebruikten we handgeschreven scripts en tools om bestaande content te herschrijven. De opkomst van LLM's heeft dit proces aanzienlijk vergemakkelijkt en verbeterd.
Onze primaire uitdaging was het genereren van zoveel mogelijk waardevolle en relevante content in een zo kort mogelijke tijd. Dit vereiste geavanceerde integratie en scrapen van complexe datasets van vergelijkingswebsites en e-commerce reviews. Ons hoofddoel was om een volledig geautomatiseerd inkomen te realiseren door middel van affiliate marketing, waarbij we gebruikmaakten van AI-gestuurde tools.
Onze strategie omvatte geavanceerde technologieën zoals sentimentanalyse en AI-gestuurde contentcreatie, gecombineerd met productscraping en linkbuilding. We implementeerden dit via de OpenAI API, WordPress API en het Bol affiliate netwerk. De uitvoering verliep via een dynamisch content framework dat automatisch werd aangevuld met AI-gegeneerde content op basis van specifieke productcategorieën, reviews, specificatietabellen, vergelijkssites en discussies.
Binnen zes maanden genereerden we meer dan 5700 orders, zagen we bijna 88.000 paginaweergaven en creëerden we ongeveer 20.000 productreviews. Deze resultaten bewezen de effectiviteit van onze aanpak in het automatiseren van contentcreatie.
Klant: | Dehetbeste |
Branche: | B2C - Blogs- & reviewsites |
Datum: | 04-2023 |
Website: | Bezoeken |
Achtergrond klant
Voor de komst van LLM's werkten we al aan deze innovatie. We gebruikten aanvankelijk handgeschreven scripts, content herschrijvers en andere tools om inhoud te genereren en te herschrijven. Het doel was om content te creëren die daadwerkelijk antwoord gaf op de vraag of een artikel of product geschikt was. De ontwikkeling van LLM's heeft dit proces aanzienlijk vereenvoudigd en verbeterd.
Strategieën zijn leuk, successen nog leuker.
Doordachte strategieën zijn een goed begin, maar pas wanneer ze resulteren in online successen, wordt het echt interessant. Als partner in de ontwikkeling van (online) strategieën optimaliseren wij jullie marketinginspanningen over de hele linie.