Case in het kort
Deze case study beschrijft een leadgen project dat we hebben uitgevoerd voor een klant in de huis- en tuinsector. Hoewel wij de samenwerking later hebben beëindigd vanwege interne zaken bij de klant, zijn de resultaten en methodologieën die we hebben toegepast representatief voor onze capaciteiten en successen. We kiezen ervoor om deze case te delen vanwege de waardevolle inzichten die het biedt in onze aanpak en de resultaten die we kunnen bereiken.
Onze strategie omvatte gerichte Google Ads campagnes, Facebook Ads en een geautomatiseerde e-mailfunnel. Door het gebruik van historische first party CRM-data konden we zeer gerichte en effectieve advertenties maken. Dit leidde tot een omzetverhoging van 426% ten opzichte van het vorige jaar, met 1453 gegenereerde leads waarvan 56% platinum leads. Daarnaast zagen we een indrukwekkende ROAS van 1919% en een stijging van het conversiepercentage van de salesfunnel van 3,9% naar 12,1%.
Hoewel we aanvankelijk van plan waren om de campagnes verder uit te breiden naar andere artikelen in hun assortiment, hebben we ervoor gekozen om deze samenwerking niet door te zetten vanwege de latere controversiële activiteiten van de klant. Desondanks toont deze case onze capaciteiten in het optimaliseren van digitale marketingcampagnes en het behalen van uitzonderlijke resultaten.
Klant: | VerandaCo |
Branche: | B2C - Tuinoverkappingen |
Datum: | 11-2023 |
Achtergrond klant
De klant, een bedrijf in de huis- en tuinsector, is gespecialiseerd in op maat gemaakte aluminium tuinoverkappingen. Ze richten zich op het middensegment van de markt en bieden niet alleen hoogwaardige veranda’s aan, maar verzorgen ook de volledige montage.
Strategieën zijn leuk, successen nog leuker.
Doordachte strategieën zijn een goed begin, maar pas wanneer ze resulteren in online successen, wordt het echt interessant. Als partner in de ontwikkeling van (online) strategieën optimaliseren wij jullie marketinginspanningen over de hele linie.